CUSTOM JAVASCRIPT / HTML
BLOG
Waardevolle inzichten en informatie
Bloom! Training Consultants
Bekijk het hele overzicht van blog-artikelen. Lees meer >>
Praatjes vullen geen gaatjes
Geschreven door Andrea Lagerwey
Coca cola blik

Voor slechts € 1,-- nu nóg meer cola! 

Hoe groot is de kans dat je puur op basis van deze reclame nu wel een blikje cola koopt? Waarschijnlijk niet heel groot. Want hoeveel meer krijg ik dan en is het echt voordeliger ten opzichte van het originele blikje?

Toch is dit de manier waarop marketeers en allerlei coaches ons dagelijks verleiden om bij hen een training, programma, coaching af te nemen.
Nu gelukkiger leven met geld.
Nu nog sneller afvallen met X
Nog betere presentaties maken met Y

En dat doen ze slim. Want dat “gelukkiger”, “sneller” en “betere” ga je zelf invullen. 
Jij bepaalt zelf de meetlat waarlangs je jouw geluk legt. 

De vraag is: ben je ook werkelijk sneller afgevallen, gelukkiger geworden of beter? Had het nog beter gekund?

"Gelukkiger met geld" heeft echter voor een economische immigrant uit Albanië een heel andere waarde dan voor DJ Armin van Buuren. En dat wetende, hoe komen we er dan achter wat iemand werkelijk gelukkiger maakt en wat hij persoonlijk moet doen om gelukkiger te worden?

Wanneer ik een training ontwikkel, blijf ik weg van dit soort vage doelen. Ik weet namelijk dat mijn programma dan ook vaag blijft. En uiteindelijk mijn deelnemers – op een enkeling na omdat die toevallig wel het juiste aanbod hebben gekregen – teleurgesteld naar huis gaan. 

resultaat bereiken

Welk resultaat ga je bereiken?

Een deelnemer wil resultaten zien na het volgen van jouw training. Door heel concreet te beschrijven wat de resultaten zijn, maak je het voor jezelf makkelijker om de training zo op te zetten dat alles leidt tot die resultaten.

Trainen betekent keuzes maken. Heel concreet beschrijven wat het doel is van je training, wat iemand weet en kan na jouw training. Alle opdrachten en werkvormen zijn ingericht om dat ene doel te bereiken. Voor de deelnemer waardevol: hij weet wat hem te wachten staat en kan eerlijk beslissen of dit voor hem de juiste opleiding is. 

Als verleidingsslogan is er niets mis met een wat minder concrete belofte. Zolang je met het ontwikkelen van je training wel super concreet bent. Alleen dan ben je in staat te beoordelen wat je deelnemer nodig heeft om daar te komen wat je met hem hebt afgesproken. Precies waar je deelnemer naar op zoek is! 

Ook weten hoe je jouw training beter kunt laten aansluiten bij de doelen van je deelnemer? In mijn programma ONLINE TRAININGEN die WERKEN begeleid ik je stap voor stap van heldere doelen naar een online training met impact. 

Eerst kennismaken? Vraag dan een ontwikkelsessie aan. Ik vertel je graag meer over het programma en kijk samen met jou of dit de beste oplossing is voor jouw situatie.

Veel succes!

Over de auteur: Andrea Lagerwey

Met haar achtergrond als opleidingskundige, helpt Andrea op dagelijkse basis ondernemers met het opzetten van een online training. In deze blog deelt zij graag haar ervaringen omtrent het onderwerp 'trainingen'.

SOCIAL MEDIA

CONTACT

Bloom! Training Consultants

Andrea Lagerwey
De Garf 24
6581 SK Malden
+31618885124
andrea@trainingconsultants.nl
KVK: 73187720
BTW: NL859391036B01

Funnel Connected Website Template via Ementes